Sektor Pentadbiran & Governan
SEKTOR PENTADBIRAN & GOVERNAN
Fungsi :
- Merancang, menyelaras, melaksanakan dan merekod berkaitan dengan hal ehwal Pentadbiran dan Kewangan merangkumi pengurusan Maklumat & Rekod, pengurusan Kewangan, pengurusan Sumber Manusia dan Komunikasi Korporat.
Aktiviti:
- Seksyen Pentadbiran dan Kewangan
Bil.
|
Unit
|
Fungsi, Skop & Aktiviti
|
---|---|---|
1.
|
Unit Maklumat & Rekod
|
Fungsi :
Merancang, menyelaras dan melaksanakan semua urusan berkaitan pengurusan Maklumat dan Rekod.
Skop :
Aktiviti :
|
2.
|
Unit Kewangan
|
Fungsi :
Merancang, menyelaras dan melaksanakan semua urusan berkaitan pengurusan kewangan PKPKA.
Skop :
Aktiviti :
|
3.
|
Unit Sumber Manusia dan Komunikasi Korporat
|
Fungsi :
Merancang, menyelaras dan melaksanakan semua urusan berkaitan pengurusan sumber manusia dan komunikasi korporat.
Skop :
Aktiviti :
|
- Seksyen Governan dan Dasar
Bil.
|
Unit
|
Fungsi, Skop & Aktiviti
|
---|---|---|
1.
|
Unit Governan & Dasar Akademik
|
Fungsi :
Merancang, menyelaras dan melaksanakan semua urusan berkaitan governan dan dasar Akademik (dari KPT/MQA dll)
Skop :
Aktiviti :
|
2.
|
Unit Governan dan Dasar Pentadbiran
|
Fungsi :
Merancang, menyelaras dan melaksanakan semua urusan berkaitan governan dan dasar pentadbiran (Pendaftar, Bendahari dll)
Skop :
Aktiviti :
|