|  Direktori  |  Hubungi Kami  |   Staf   |  Pelajar  |  Pelawat  |

.

 
.

.

English (UK)BahasaMelayuMalaysiaChinese (Simplified)

FAKTA & ANGKA

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan
 
1. Mengeluarkan surat tawaran kemasukan ke universiti sekurang-kurangnya tiga hari selepas pengumuman Jabatan Pengajian Tinggi.
2. Mengeluarkan jadual kuliah semester depan pada minggu ke-10 semester semasa.
3. Mengeluarkan jadual peperiksaan akhir dan jadual pengawas bertugas pada minggu ke-12 semester semasa.
4. Memproses urusan kewangan pelajar dalam 21 hari bekerja setelah mendapat maklumat yang lengkap daripada pihak-pihak yang terlibat.
5. Memproses maklumbalas pengguna dalam 7 hari bekerja setelah mendapat maklumat yang lengkap.
6. Menyediakan kemudahan penginapan yang selesa dan selamat sekurang-kurangnya 80% kepada pelajar untuk setiap sesi pengajian.
7. Menyediakan sekurang-kurangnya 80% bahan rujukan berdasarkan struktur kursus dalam Kursus Sarjana Muda yang diterbitkan oleh Universiti Malaysia Sabah.
8. Memastikan sekurang-kurangnya 90% permohonan pengguna yang berkaitan dengan teknologi maklumat dipenuhi pada tahun semasa.
9. Memastikan kakitangan baru mendapat latihan CPD asas dalam masa setahun selepas pengambilan.
10. Memastikan 85% daripada kakitangan universiti memenuhi sekurang-kurangnya 7 hari latihan CPD setiap tahun.
 
Jadual pencapaian PIAGAM PELANGGAN
Bil
Pernyataan Piagam Pelanggan
Pencapaian Piagam Pelanggan
 

2014

2015

2016 

2017

1
Mengeluarkan surat tawaran kemasukan ke universiti kepada pelajar baharu yang berjaya dalam permohonan melalui laman web UMS dalam tempoh  tiga (3)  hari berkerja selepas pengumuman Jabatan Pengajian Tinggi.
100%
100%
 100%
100%
2
Memaparkan jadual kuliah semester akan datang  pada minggu ke-10 semester semasa.
100%
100%
100%
100%
3
Memaparkan jadual peperiksaan akhir di laman sesawang UMS  pada minggu ke-11 semester semasa.
100%
100%
100%
 
4
Memproses urusan kewangan pelajar dalam 21 hari bekerja setelah mendapat maklumat yang lengkap daripada pihak-pihak yang terlibat.
100%
98%
 
5
Memproses maklumbalas aduan pengguna dalam 7 hari bekerja setelah mendapat maklumat yang lengkap.
-
100%
100%
6
Menyediakan kemudahan penginapan yang selesa dan selamat sekurang-kurangnya 80% kepada pelajar untuk setiap sesi pengajian.
90%
100%
100%
 
7
Menyediakan sekurang-kurangnya 80% bahan rujukan berdasarkan struktur kursus dalam Kursus Sarjana Muda yang diterbitkan oleh Universiti Malaysia Sabah.
82%
84%
 
8
Memastikan sekurang-kurangnya 90% permohonan pengguna yang berkaitan dengan teknologi maklumat dipenuhi pada tahun semasa.
90%
97%
9
Memastikan kakitangan baru mendapat latihan CPD asas dalam masa setahun selepas pengambilan.
100%
100%
100%
 
10
Memastikan 85% daripada kakitangan universiti memenuhi sekurang-kurangnya 7 hari latihan CPD setiap tahun
100%
87%
89%

 

 
 
 

 


IKUTI KAMI

ums qr150 facebook361 twitter361 utube361 flickr361 h linkedin

CAPAIAN PANTAS

PAUTAN LUAR

mygov kpm36 mampu36