Soalan
Lazim
Biar kami bantu...
Soalan yang lazim ditanyakan kepada kami.
BERKENAAN PERISIAN
Ada perisian untuk diinstalasi?
JTMK menyediakan perkhidmatan instalasi perisian yang berlesen yang tulen untuk kegunaan pelajar dan staf universiti bagi kegunaan pengajaran dan pembelajaran serta operasi pentadbiran.
Apakah tujuan perkhidmatan ini diberikan?
Siapakah yang layak untuk menggunakan perkhidmatan ini?
Adakah perkhidmatan ini diberikan kepada bukan warga UMS?
Tidak.
Adakah polisi /manual pengguna disediakan untuk menggunakan perisian?
Siapa yang boleh dihubungi oleh pengguna sekiranya ingin mendapatkan maklumat lanjut dan bantuan teknikal bagi perkhidmatan ini?
BERKENAAN KOMPUTER
Apakah jenis perkhidmatan yang diberikan?
Perkhidmatan penyelenggaraan, pembaikan, instalasi dan penggantian perkakasan komputer (untuk komputer milik universiti sahaja).
Apakah tujuan perkhidmatan ini diberikan?
Siapakah yang layak untuk menggunakan perkhidmatan ini?
Adakah perkhidmatan ini diberikan kepada bukan warga UMS?
Ya menerusi komputer yang disewa dengan UMS.
Bilakah waktu perkhidmatan ini diberikan?
Siapa yang boleh dihubungi oleh pengguna sekiranya ingin mendapatkan maklumat lanjut dan bantuan teknikal bagi perkhidmatan ini?
BERKENAAN MAKMAL MAYA
Apakah jenis perkhidmatan yang diberikan?
Menyediakan komputer secara maya kepada pelajar dan staf universiti.
Apakah tujuan perkhidmatan ini diberikan?
Siapakah yang layak untuk menggunakan perkhidmatan ini?
Adakah perkhidmatan ini diberikan kepada bukan warga UMS?
Tidak.
Bilakah waktu perkhidmatan ini diberikan?
Bagaimanakah pengguna boleh mendapatkan perkhidmatan ini?
Siapa yang boleh dihubungi oleh pengguna sekiranya ingin mendapatkan maklumat lanjut dan bantuan teknikal bagi perkhidmatan ini?
Maklumat lanjut tentang perkhidmatan ini?
BERKENAAN SOKONGAN ICT
Apakah jenis perkhidmatan yang diberikan?
Perkhidmatan peminjaman peralatan ABM( Alat Bantu Mengajar) untuk acara rasmi universiti.
Apakah tujuan perkhidmatan ini diberikan?
Siapakah yang layak untuk menggunakan perkhidmatan ini?
Adakah perkhidmatan ini diberikan kepada bukan warga UMS?
Tidak.
Bilakah waktu perkhidmatan ini diberikan?
Bagaimanakah pengguna boleh mendapatkan perkhidmatan ini?
Siapa yang boleh dihubungi oleh pengguna sekiranya ingin mendapatkan maklumat lanjut dan bantuan teknikal bagi perkhidmatan ini?