ANDA MEMERLUKAN BANTUAN?

JABATAN HAL EHWAL PELAJAR SEDIA MEMBANTU.

HOTLINE BILIK GERAKAN

088 - 320060

WAKTU BEROPERASI

ISNIN HINGGA JUMAAT
(Kecuali Cuti Umum)

8.00 Pagi - 6.00 Petang

Apakah Penilaian Anda Terhadap layanan atau perkhidmatan kami? 

How would you rate the quality of our services?

Sila Imbas Kod QR

KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN JHEP

MyTempahan@JHEP

Perkhidmatan tempahan kenderan secara dalam talian disediakan kepada pelajar UMS, Pelajar Kurang Upaya dan Kakitangan UMS untuk kegunaan-kegunaan yang diluluskan oleh Jabatan Hal Ehwal Pelajar, UMS mengikut syarat-syarat yang ditetapkan. Perkhidmatan berada dihujung jari anda !

Lensa @ JHEP

Lensa@JHEP ialah E-Buletin Jabatan Hal Ehwal Pelajar yang diterbitkan bertujuan untuk memberikan pelanggan menyelusuri dan mengetahui aktiviti atau program yang dijalankan oleh JHEP sepanjang tahun 2023 yang memberikan info atau maklumat mengenai sesuatu aktiviti secara dalam talian. Oleh hal yang demikian, JHEP mengorak langkah menerbitkan satu makalah yang informatif serta menarik minat pelanggan agar dapat mengetahui semua aktiviti yang telah dilaksanakan. E-Buletin ini diterbitkan pada Januari 2024 secara dalam talian untuk tatapan semua.

Lebih Lanjut..

System My Student Development Point (MySDP) adalah satu usaha yang direka khas untuk mengalakkan dan merekodkan penglibatan serta kehadiran mahasiswa dalam mana-mana aktiviti yang dianjurkan oleh universiti atau mahasiswa itu sendiri.  Disamping menyelaraskan My3S dikalangan pelajar iaitu pemantapan insaniah para pelajar universiti dalam 7 eleman yang disarankan oleh kerajaan iaitu terdiri daripada Kemahiran berkomunikasi, Pemikiran Kritis dan Kemahiran Menyelesaikan Masalah, Kemahiran Kerja Berpasukan, Pembelajaran Berterusan dan Pengurusan Maklumat, Kemahiran Keusahawanan, Moral dan Etika Professioanl, dan Kemahiran Kepimpinan.

 

6 OBJEKTIF UTAMA

 

  1. Mewujudkan Sijil Kompentensi bagi pembangunan sahsiah mahasiswa.
  2. Merekodkan pengalaman dan penglibatan mahasiswa dalam apa-apa jawatan yang dipegang
  3. Merekodkan peringkat pencapaian aktiviti dan pencapaian mahasiswa sepanjang pengajian.
  4. Menggalakan kehadiran lebih ramai mahasiswa untuk setiap aktiviti yang dianjurkan.
  5. Perakuan kerjaya sepanjang penglibatan aktiviti-aktiviti yang dianjurkan oleh universiti
  6. Penghargaan atas sumbangan kepada aktiviti mahasiswa

 

 

HEBAHAN

Sebarang aduan dan cadangan mengenai perkhidmatan kami, layari :

Jabatan Hal Ehwal Pelajar
Bangunan Anjung Siswa,
Universiti Malaysia Sabah,
Jalan UMS, 88400, Kota Kinabalu, Sabah.
088-320000 (Ext : 4219 / 4175)
088 - 320060
pejhep[at]ums[dot]edu[dot]my
@jhepumsofficial
@jhepumsofficial