ANDA MEMERLUKAN BANTUAN?

JABATAN HAL EHWAL PELAJAR SEDIA MEMBANTU.

HOTLINE BILIK GERAKAN

088 - 320060

WAKTU BEROPERASI

ISNIN HINGGA JUMAAT
(Kecuali Cuti Umum)

8.00 Pagi - 6.00 Petang

Apakah Penilaian Anda Terhadap layanan atau perkhidmatan kami? 

How would you rate the quality of our services?

Sila Imbas Kod QR

KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN JHEP

MyTempahan@JHEP

Perkhidmatan tempahan kenderan secara dalam talian disediakan kepada pelajar UMS, Pelajar Kurang Upaya dan Kakitangan UMS untuk kegunaan-kegunaan yang diluluskan oleh Jabatan Hal Ehwal Pelajar, UMS mengikut syarat-syarat yang ditetapkan. Perkhidmatan berada dihujung jari anda !

Lensa @ JHEP

Lensa@JHEP ialah E-Buletin Jabatan Hal Ehwal Pelajar yang diterbitkan bertujuan untuk memberikan pelanggan menyelusuri dan mengetahui aktiviti atau program yang dijalankan oleh JHEP sepanjang tahun 2023 yang memberikan info atau maklumat mengenai sesuatu aktiviti secara dalam talian. Oleh hal yang demikian, JHEP mengorak langkah menerbitkan satu makalah yang informatif serta menarik minat pelanggan agar dapat mengetahui semua aktiviti yang telah dilaksanakan. E-Buletin ini diterbitkan pada Januari 2024 secara dalam talian untuk tatapan semua.

Lebih Lanjut..

1. Bagaimana keputusan rayuan penempatan ditetapkan ? Apa perlu dilakukan sekiranya permohonan tidak berjaya ?
J: Keputusan Rayuan bergantung dengan kekosongan disetiap kolej kediamaan. Sekiranya permohonan tidak berjaya, pelajar wajib daftar NR(non resident).

 

2. Berapa lama status NR(non resident) diaktifkan dalam SMP ?
J: Bergantung kepada jumlah pemohon. mengambil masa 5 minit untuk setiap permohonan, Pelajar boleh semak status dalam SMP.

 

3. Berapa lama proses pengembalian yuran asrama bagi pelajar NR ?
J: proses pengembalian akan mengambil masa dalam lingkungan 2 - 3 minggu dan akan dimasukkan dalam akaun CIMB oleh Bendahari.

 

4. Permohonan rumah tamu ?
J: Bergantung pada kekosongan jumlah rumah dan mengikut prosedur yang telah ditetapkan oleh Bahagian Perumahan dan Hospitaliti.

 

5. Bagaimana ingin membuat semakan yuran/ hutang ?
J: semua yang melibatkan proses pembayaran boleh rujuk dengan pihak bendahari.

 

6. Permohonan Felo staf/ Pelajar
J: Permohonan boleh dibuat melalui pengisian borang permohonan felo yang boleh diperolehi di pejabat Bahagian Perumahan dan Hospitaliti. Pengambilan dibuat berdasarkan kekosongan jawatan tersebut. Calon yang layak akan ditemuduga terlebih dahulu.

HEBAHAN

Sebarang aduan dan cadangan mengenai perkhidmatan kami, layari :

Jabatan Hal Ehwal Pelajar
Bangunan Anjung Siswa,
Universiti Malaysia Sabah,
Jalan UMS, 88400, Kota Kinabalu, Sabah.
088-320000 (Ext : 4219 / 4175)
088 - 320060
pejhep[at]ums[dot]edu[dot]my
@jhepumsofficial
@jhepumsofficial