Pengumuman Daripada: Pusat Persediaan Sains dan Teknologi

 
Assalamualaikum w.b.t  dan Salam Sejahtera  

“WEBINAR Ceramah Zero Scam: Pastikan Tiada Yang Tertipu"

 
Tarikh: 09 Disember 2025 (Selasa)
Masa: 9.00 pagi – 11.30 pagi
Kaedah Secara atas talian melalui: Cisco Webex 
Penceramah: Ts. Dr Arif Mandangan, Pakar Bahagian Asimetrik, Pusat Teknologi dan Pengurusan Kriptologi Malaysia, Pensyarah Kanan,Fakulti Sains dan Teknologi, UMS
 
Pautan Kursus: https: https://tinyurl.com/36kux9kj
 
✅ Terbuka kepada warga UMS
✅ Mata IDP disediakan
 
Anjuran:
Sektor Pentadbiran dan Sumber Manusia, 
Pusat Persediaan Sains dan Teknologi (PPST)
Universiti Malaysia Sabah

 

Pengumuman Daripada: Jabatan Pembangunan dan Penyelenggaraan

 

Assalammualaikum W.B.T dan Salam Sejahtera

 

YBhg. Prof. Datuk Dr./YBrs. Prof. Dr./YBrs. Dr./Tuan/Puan,

 

PEMAKLUMAN PENGURUSAN ORGANISASI JABATAN PEMBANGUNAN DAN PENYELENGGARAAN (JPP) DAN PEGAWAI BERTANGGUNGJAWAB TERKINI BERKUATKUASA MULAI 1 DISEMBER 2025

 

Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

 

  1. Untuk makluman YBhg. Prof. Datuk Dr./YBrs. Prof. Dr./YBrs. Dr./Tuan/Puan, berkuatkuasa 1 Disember 2025, Pengurusan Organisasi Jabatan Pembangunan dan Penyelenggaraan telah distrukturkan kepada Tiga (3) Bahagian utama dan Dua (2) Sektor utama seperti berikut:

 

Bil

Nama

Pegawai Bertanggungjawab

1.     

Pengarah JPP

Ir. Ts. Mohd Ari Nazrul bin Abd. Rahman

Pengarah / Ketua Jurutera J14

2.     

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

Puan Majlimawati binti Abdul Majid

Ketua Pentadbiran/Timbalan Pendaftar N12

3.     

Bahagian Pembangunan dan Naik Taraf

Encik Sanjay Hassan

Ketua Bahagian/Timbalan Ketua Arkitek J12

4.     

Bahagian Operasi dan kejuruteraan

Ts. Nurul Ain binti Datuk Abdullah

Ketua Bahagian/Timbalan Ketua Jurutera J12

5.     

Sektor Kontrak dan Ukur Bahan

Encik Shahrul Fazle bin Marjullan

Ketua Sektor/Juruukur Bahan Kanan J10

6.     

Sektor Operasi dan Perkhidmatan

Ts. Mohd Hazwan bin Hasan

Ketua Sektor/Jurutera J9

 

  1. Sehubungan itu dilampirkan bersama Infografik Bahagian dan Sektor Utama dan Pegawai- pegawai Bertanggungjawab JPP untuk rujukan YBhg. Prof. Datuk Dr./YBrs. Prof. Dr./YBrs. Dr./Tuan/Puan selanjutnya. Carta Organisasi JPP Carta Fungsi JPP terkini boleh dilayari di Laman Web Rasmi JPP di pautan berikut: https://www.ums.edu.my/jppv2/

 

Sebarang pertanyaan boleh menghubungi :

Nama & Jawatan

No. dihubungi

Alamat e-mel

Puan Majlimawati binti Abdul Majid

Ketua Pentadbiran N12

 

017-8100292

Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Puan Clarice Jim

Setiausaha Pejabat N6

 

088-320000 samb. 201102

Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

 

 

 

Announcement From:

 

 

Bestalk Series #17
 
TOPIC : REAL-WORLD ECONOMIC PERSPECTIVES AND INDUSTRY INSIGHTS
 
Date: 4 December 2025 (Thursday)
Time: 10.00 am - 11.00 am
Venue : Online
 
 
Join by meeting number
Meeting number (access code): 2643 044 0348
Meeting password: JUkHSfZg456
 
Join by phone
+81-34-578-4003 Japan Toll
 
Join from a video system or application
Dial Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
You can also dial 210.4.202.4 and enter your meeting number.

 

Pengumuman Daripada: Pusat E-Pembelajaran

 

📣 PENCALONAN PENERIMA ANUGERAH MAJLIS ANUGERAH E-PEMBELAJARAN 2025
 
Assalamualaikum dan salam sejahtera,
 
Pusat e-Pembelajaran dengan sukacitanya menjemput semua wakil F/A/P/I atau warga UMS untuk mengemukakan pencalonan bagi kategori anugerah yang tersedia.
 
Siapa boleh mencalonkan?
✔ Diri sendiri  ✔ Fakulti/Akademi/Pusat/Institut  ✔ Rakan sekerja

Mohon kerjasama YBhg Datuk / Prof /Dr / Tuan /Puan untuk mengisi maklumat calon melalui borang pencalonan yang telah disediakan pada pautan berikut:
 
 
Hanya kemukakan bukti yang diperlukan dan bantu kami mengenal pasti dan mengiktiraf individu atau kumpulan yang membawa impak signifikan dalam dunia e-pembelajaran.
 
Tarikh tutup penghantaran:
🗓️ 8 Disember 2025 (Isnin)
 
Mohon kerjasama untuk menghebahkan maklumat ini kepada semua staf di FAPI masing-masing agar penyertaan dapat dimaksimumkan. Kerjasama dan sokongan YBhg Datuk / Prof /Dr / Tuan /Puan dalam menjayakan proses pencalonan ini amat dihargai.
 
Sekian dan terima kasih.