- Jumlah paparan: 1660
“Pengalaman Hebat Pelanggan” Fokus Utama Pendaftar UMS Tingkat Sistem Penyampaian Perkhidmatan Universiti
KHAMIS, 5 APRIL – “ACE” (Awesome Customer Experience) atau “Pengalaman Hebat Pelanggan” menjadi fokus utama Pendaftar Universiti Malaysia Sabah (UMS), No’man Haji Ahmad dalam memastikan pengukuhan terhadap tadbir urus dan sistem penyampaian warga kerja universiti.
Katanya, bagi memastikan sistem penyampaian perkhidmatan berkesan, setiap kakitangan perlu memastikan agar pelanggan universiti mendapat nikmat yang baik melalui pengalaman yang hebat semasa mereka berurusan di universiti.
“Kita perlu melaksanakan satu Aku Janji dengan tekad yang tinggi bagi menjadikan setiap pelanggan berasa menjadi sebahagian daripada UMS.
“Kita juga perlu bertekad untuk memberikan perkhidmatan terbaik melebihi aku janji yang akan menyebabkan pelanggan berasa gembira dengan mutu perkhidmatan kita,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan sempena Majlis Aspirasi Pendaftar UMS 2018 di Dewan Resital, pagi tadi.
No’man menambah, inisiatif bagi “ACE” adalah membangunkan bakat kepimpinan yang tinggi dan menyeluruh serta meningkatkan kompetensi dalam kalangan Kumpulan Pentadbiran Pengurusan dan Profesional.
“Ini sekali gus akan menyediakan kelompok bakat kepimpinan dalam kalangan pegawai pengurusan dan profesional sebagai pelengkap kepada para ahli akademik bagi menjadikan UMS sebagai pilihan utama pendidikan tinggi,” ujar beliau.
Lebih 500 warga kerja UMS hadir bagi mendengar ucapan aspirasi Pendaftar UMS yang mendokong Amanat Naib Canselor UMS “Bersama Memacu Kecemerlangan”.



RABU, 4 APRIL –Majlis Ramah Mesra Alumni Universiti Malaysia Sabah (UMS) Chapter Tawau yang berlangsung baru-baru ini menghimpunkan para alumni UMS Zon Tawau yang turut melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti yang diadakan bersama komuniti Tawau.
SELASA, 03 APRIL - Program Bengkel Asas Seni Suara anjuran Kolej Kediaman Sri Angkasa (KKSA) Universiti Malaysia Sabah (UMS) berlangsung meriah dengan sambutan yang menggalakkan daripada kalangan warga kolej.
SELASA, 3 APRIL – Seminar Pembangunan Sumber dan Komuniti Luar Bandar Kebangsaan (PESOLAR) 2018 yang berlangsung di Hotel Grand Borneo, Kota Kinabalu mampu menjadi platform terbaik menghimpunkan golongan ahli akademik dan wakil agensi serta Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) bagi membincangkan isu pembangunan sumber dan komuniti luar bandar dalam konteks negara Malaysia.
ISNIN, 02 APRIL - Voice For You anjuran Kolej Kediaman Sri Angkasa (KKSA) Universiti Malaysia Sabah (UMS) diadakan baru-baru ini bagi mempelajari asas bahasa isyarat.