PENGUMUMAN DARIPADA: NUSANTARA PERFORMING ART RESEARCH CENTER
SUBJEK : SEMINAR ANTARABANGSA BAJAU/ SAMA DIASPORA & MARITIME SOUTHEAST ASIAN CULTURES
International Conference on Bajau/Sama Diaspora & Maritime Southeast Asian Cultures
jointly organised by Nusantara Performing Arts Research Centre (NusParc), Sabah Museum, Tun Sakaran Museum and the Kadazandusun Chair, Universiti Malaysia Sabah will be held in conjunction with the Regatta Lepa 2016.
 
This is an international academic conference focusing on the themes of Migration, Politics, Rituals, Performing Arts, Heritage, Material Culture, Language and Identity among the Bajau/Sama diaspora and maritime Southeast Asian cultures.  Presenters will include a keynote speaker and invited international and local scholars who will present in their various fields for the benefit of scholars, academicians, university students, development strategists, government officials and cultural practitioners.
 
Dates:   19 - 24 April 2016
Venue:  Tun Sakaran Museum, Semporna, Sabah
 

Registration before 14 April 2016 through <Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.>:

  • RM 400 for regular participants
  • RM 150 for students with valid identification
Walk-In Registration (after 14 April 2016) to be paid on the day of registration:
  • RM 450 for regular participants
  • RM 170 for students with valid identification

Registration includes conference kit, tea breaks, lunch, dinner, site excursions.

 

Accommodation bookings before 12 April 2016 through <Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.>:

  • Han Palace Hotel Room Rate: RM 150 per night (single or double)
  • Homestay Rate:  RM 50 per person per night

Book for these discounted rates through <Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.> with a one-night deposit. Rooms have been tentatively block-booked for conference participants on a first-come-first basis, but those who do not register for this before 12 April 2016, will have to find their own accommodation.

UMS staff will earn MyIDP points for attendance.

Students are encouraged to attend.

Places at the conference are limited so all who are interested to attend should register early.

Please refer to the attached 2-page brochure for further information.

PENGUMUMAN DARIPADA
: PUSAT KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN
SUBJEK
: DASAR KKP UMS TERKINI
 
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
 
Adalah dimaklumkan bahawa Dasar KKP UMS telah dikemaskini pada 25 Mac 2015 dan telah ditandatangani oleh Naib Canselor. Oleh yang demikian, tuan/puan adalah dimohon untuk mempamerkan Dasar KKP terkini dan menurunkan Dasar KKP yang lama.
 
Bersama ini lampirkan Dasar KKP terkini untuk tindakan  tuan/puan selanjutnya.
 
Sekian.

PENGUMUMAN DARIPADA
: PENDAFTAR
SUBJEK
1. BIL. 1/2016: GARIS PANDUAN PERKHIDMATAN DAN KEMUDAHAN KLINIK PANEL KEPADA PEKERJA UNIVERSITI MALAYSIA SABAH (PINDAAN 2016)
2. BIL. 2/2016: PERATURAN KEMUDAHAN KAD NAMA (BUSINESS CARD) KAKITANGAN UNIVERSITI MALAYSIA SABAH (PINDAAN 2016)
3. BIL. 3/2016: PENGUATKUASAAN KADAR DENDA KETIDAK HADIRAN KURSUS/LATIHAN TANPA ALASAN MUNASABAH KEPADA KAKITANGAN UNIVERSITI MALAYSIA SABAH DAN PENAMBAHBAIKAN DASAR LATIHAN
 
SEMUA KETUA JABATAN
(Senarai edaran seperti di lampirkan)
 
Y.Brs. Prof./Dato’/Datin/Dr./Tuan/Puan;
 
PEKELILING PENDAFTAR:
  1. BIL. 1/2016: GARIS PANDUAN PERKHIDMATAN DAN KEMUDAHAN KLINIK PANEL KEPADA PEKERJA UNIVERSITI MALAYSIA SABAH (PINDAAN 2016).
  2. BIL. 2/2016: PERATURAN KEMUDAHAN KAD NAMA (BUSINESS CARD) KAKITANGAN UNIVERSITI MALAYSIA SABAH (PINDAAN 2016).
  3. BIL. 3/2016: PENGUATKUASAAN KADAR DENDA KETIDAK HADIRAN KURSUS/LATIHAN TANPA ALASAN MUNASABAH KEPADA KAKITANGAN UNIVERSITI MALAYSIA SABAH DAN PENAMBAHBAIKAN DASAR LATIHAN.
 
Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.
 
2.      Bersama ini disertakan Pekeliling Pendaftar Bilangan 1 dan 3 Tahun 2016 yang jelas maksudnya mengenai perkara tersebut di atas untuk makluman dan tindakan lanjut pihak Y.Brs. Prof./Dato’/Datin/Dr./Tuan/Puan.
 
3.      Mohon perkara ini dimaklumkan kepada semua kakitangan di J/F/P/I/U/B masing-masing. Pekeliling tersebut boleh dicapai melalui laman web Jabatan Pendaftar (http://www.ums.edu.my/pendaftar/).
 
Segala perhatian dan kerjasama dari pihak Y.Brs. Prof./Dato’/Datin/Dr./Tuan/Puan, dalam perkara ini amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.
 
Sekian.
Lampiran:
 

IKUTI KAMI @

CAPAIAN PANTAS

  •  Direktori Kakitangan
  • Direktori Kepakaran
  • Portal Kakitangan
  •  Portal Pelajar
  •  SmartUMS
  •  E-Respon
  •  VirtualTour@UMS
  •  UMS Institutional Repository
  •  Tempahan Ruang

PAUTAN LAIN

  •  Peta UMS
  • Data Terbuka
  • Portal Kerajaan Negeri Sabah
  • Kementerian Pengajian Tinggi (KPT)
  • MAMPU
  • Portal Kerajaan Malaysia (MyGov)
  • UMS Investment Holdings Sdn. Bhd.